21 April 2009

jom jalan2..part 2

Pengembaraan diteruskan..hari keesokkannya akak dan abg aku kene keje.maklum larr org imigresen mane bleh cuti suke2 hati kan..abg ipar aku plak ade meeting..so, tinggal larr aku ngan parents aku kat umah depa..tp ingat kitorg nie leh dok diam jer ker?haha jd kami pn wat lar sesi jln2 kami sendiri..kete da ader,so jln jer laa..haha smpai sesat2 dibuatnyer..tp yg pasti mmg satu ari suntuk kami jln drpd komtar smpai laa ke penang road kami jelajahi..yang bestnyer kat penang road tu kami shopping tak ingat dunia..aku rase tak pnah lg aku shopping cam gitu,mane tak nyer asal masuk kedai jer mesti beli.asal masuk jer beli..fuhh parents aku pn tak terkecuali berjangkit penyakit "shopaholic" tu dari aku..huhu sedar2 jer ari daa ptg,pnat giler cume terase biler da duduk utk menikmati cendol dan ais kacang di penang road tuh..


bondaku smpat jer singgah repair jam kat komtaq



cucur udg yg dinikmati bersama cendol dan ais kcg selepas penat ''shopping''

insaf seketika melihatkan mamu ni meniaga sorg2..

ayah aku sdg menunjukkan cara2 yg btul utk menikmati cucur udg dan ais kcg!


shopping punyer shopping daa ptg..tp tak abis lagi sbb kami truskan aktiviti jln2 dgn melawat makcikku di tanjung tokong tp sebaik shj jmpe makcikku yg sorg nie,dier trus pi habaq kat sedare2 ku yg lain yg dok kat penang tu jgk..tak pasal2 jer jd family gathering..riuh btol! (ramai ghopernyer sedare aku kat penang nih,detik hatikuu..)haha ramai2 kami pi mkn sup terkenal kat situ..."sup Hameed"...ok,bley tahan larr sodapp huhu setelah selesai jer sesi bersama keluarga, kami pn bertolak balik ker umah akak ku di juru.Yg bestnyer biler balik tu kami naik feri..wahh "jakun" seketika aku dibuatnyer..maklumlarr aku nie jarang gi jln2 naik pengangkutan selain drpd kete..hihi tp x puas larr sbb tak lame pn atas feri tuh..dlm 15min jer kot,padahal time nk tunggu feri dtg ader laa setengah jam..

kete ku berada dibarisan hadapan sekali menunjukkan betapa lame kitorg tunggu feri dtg

excitednyer daku dpt naik feri..huhu
begitulahh berakhirnyer hari kedua kuu..
==>to be continue :-)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...