20 July 2009

LaNgkawi...here i come!

hmm nk kate baru,da lame daa...tp kene laa coret ckit sbyk memandgkan da ader blog nih..huhu ok,ako nk citer psl xperienced ako kat langkawi 22-25 jun aritu..well,actually it was all about work..nothing more..ako gi sbg urusetia kursus anjuran tempat keje ako...kire sambil menyelam minum air larr nihh..huhu sbg urusetia ako diberi kemudahan menaiki burung besi ke sane..flight berlepas dlm kul 11pg waktu m'sia haha teruja ako dibuatnyer maklum lerr da lame tak naik flight..huhu penerbangan mengambil mase selame 45min...sepanjang perjalanan mate ako tak berkelip melihatkan keindahan nun di bawah sane..smpai sakit tengkuk dibuatnyer..haha dlm kul 12 kami tiba di Lapangan Terbang Langkawi.ketibaan kami sepatutnya disambut oleh pihak hotel namun kelibat mereka tidak kelihatan tepat pd masenye.diorg kelewatan dalam 20min atas alasan jalan sesak (ntah btul ker tak) hmm tp itu sume tak menjejaskan mood kami walopun sewaktu dlm kenderaan,pak cik drebar tu dok membebel psl keruntuhan moral anak2 remaja di Langkawi ketika itu..reaksi ako,hmm mls nk komen,isu2 nih pd ako tak relevan lg nk diperdebatkan lg psl bkn kat langkawi jerr sume tmpat pn same..pokok pangkalnyer diri sendiri..Smpai jer kat hotel,kami trus check in dan berehat sebentar sblum meneruskan aktiviti pusing2 sekitarnya,lgpn pakej penginapan kami tidak menyediakan mkn tgahari utk hari pertama..kire jln2 cari mkn laa nih..tp yg beshnyer pihak hotel da sediakn kete utk kami urusetia bg memudahkan pergerakkan..majlis pembukaan @ kelas pertame kursus dijadualkan pd jam 8.30 mlm..jd kami cume ade beberape jam bermula drpd jam 2 ptg sehingga 7.30 mlm utk jln2 sekitar langkawi..naseb baek hotel yg kami duduki tu btul2 tgh pekan Kuah jd senang nk jln2..Destinasi utk hari pertama = Dataran Lang,Awana Porto Malai,Langkawi Cable Car dan Pantai Chenang..mmg laa packed sbb kitorg takde mase sgt jd sebolehnyer gi sebyk tmpat yg bleh di pegi..huhu

hujan renyai menyambut kehadiran kami di bumi kelahiran mahsuri
sambil2 menanti kedtgan "drebar" yg tak kunjung tiba..

andai ako bisa terbang sebebas helang..

Awana Porto Malai a.k.a 'the marina'

keindahan pantai chenang bisa mendamaikan 'jiwa yg kaco'..

hari kedua,sesi jln2 kami bermula selepas jam 5.30ptg,maklumlarr kami perlu selesaikan dulu urusan rasmi.Abis kelas dlm jam 5.00ptg,slps solat dan rehat sebentar bru gerak..destinasi kami ptg tu pd mulanye nk ke makam mahsuri dan telaga tujuh..spjg perjlnan ke makam mahsuri ako dapati byk sgt kedai yg jual produk gamat.drpd minyak sampailah ke air gamat sume ade.kami singgah sebentar di salah satu kdai,shopping ckit..at least dpt la rase minyak gamat yg asli,mane tau kalo ader sakit2 ker luka2 ker lps ni..huhu setibanye di makam,ade yuran plak nk masuk jd kami sebulat suara,kensel jer hajat nk berziarah..yer laa ade ke patut,nk ziarah kubur pn kene bayar ker?!ado..kami truskan perjlnan ke telaga tujuh..yg ni pn kami tak masukk sbb menurut kate 'pembaca peta' kami, "tinggi woo!,saye tak larat" so biler pikir balik,ako pn sebenarnyer takde mood nk wat mende2 adventure time tuh..tambah plak time tu da hampir kul 7 mlm,kami pn ade klas utk dikejar mlm tu,jd perjlnan pulang ke hotel dimulakan..

kat ''kubur'' pn ade promosi kerr?!huh

hari ketiga,sesi jln2 kami masih lg bermula seperti ari ke-2..tp ptg tuh kami lebih ke arah "shopping"...lebih kpd survey2 tmpat membeli brg2 sbb 'tak gaji lg' time tuh..huhu gaji ari keesokkannyer..niat di hati kami,arini survey jer sok trus 'capai dan bayar' (ala2 cash & carry gitu) sbb takot tak cukup mase..maklum larr esok nye tuh last day..mane nk kejar majlis penutup,check out hotel,nk kejar flight lg..huhu

antara lokasi2 sekitar pekan kuah yg bleh membuatkn kaum hawa ''gumbiraa" huhu

Last day, selesai jer majlis penutup dan makan tghari,kami trus grak ker bank dulu..huhu pastu trus tuju kat kdai2 yg berkenaan.Antara mende penting yg 'harus' dibeli adalah "coklat" pastu kami perlukan "beg tambahan" utk isi brg2 yg di shopping..Coklat nih penting psl dikirim oleh rakan2 kat pejabat pastu nk ler gak beli oleh2 utk yg tak kirim tu..huhu tp yg penting.. kat langkawi,coklat dan beg roda mmg sgt murah! itu adalah fakta! heheh Flight kami sepatutnye berlepas pd jam 1915 tp delayed plak smpai 1930..tp papehal pn kami selamat smpai ke KLIA dan trus naik ERL pulang ke destinasi masing2..Alhamdulillah..